Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Mina 8 intressen.

Av Jerry Olsson - 14 februari 2011 08:14

Den tredje delen av 10dagarsutmaningen kom lite senare än beräknat, men här är den:

Mina 8 intressen.


* Jag har tecknat sedan jag var liten. Jag har alltid tyckt att det är roligt. Jag är influerad av serietidningar, bilder fån tv-spelets värld, filmer och på senare år porträtt. Under den mest intensiva tiden i mitt tecknande var det bara blyertspennor som gällde, inga färger. Nu använder jag gärna färger, och testar lite nya gränser. Jag lär mig något nytt hela tiden, och gärna av andra personer som tecknar mycket bättre än mig.

 

* Filmer har alltid fångat min blick. Jag har en stor kärlek för denna värld. Jag gillar det mesta, från komedier, action och min favvogenre skräckfilm.

Jag gjorde ju en 30-topplista ganska nyligen, med Terror På Elm Street som min favoritfilm. Äldre filmer som nya, välkomnar jag.

 

* Tv-spel naturligtvis. Jag har spelat i över 20 år, och mitt intresse brinner ännu starkt för det. Jag älskar det mesta, plattform, underbara RPG, äventyr, pussel, racing. Jag är en nostalgisk person, älskar mycket äldre spel. min favoritkonsol är Super Nintendo. Det bästa spelet? Chrono Trigger. (kommer kanske en blogg om spelet senare) Tv-spelens värld har influerat mitt tecknade en hel del.

 

* Musik är en vän som alltid ställer upp i alla väder. När jag var yngre så var det bara 50-talsrock och rockabilly som gällde. I tonåren breddade jag lite på med Beatles, Rolling Stones och Creedence Clearwater Revival. När jag gick gymnasiet breddades det mera med modern musik. Jag började att utforska och upptäcka skatter. 80-talsmusik är något jag diggar skarpt. Idag lyssnar jag nästan på allt utom dansband, rapmusik och vissa artister som Ulf Lundell. Inte min smak direkt.

 

* Det är något med Afrikas djur som jag alltid varit intresserad av. Afrikanska elefanter, lejon, giraffer, leoparder - vilka underbara djur. Kan det bero på Ett med Naturen med Arne Weise? Nej, men det är underbart med Afrikas djur. Skulle vara underbart att få se djuren på riktigt.

 

* Planeter. Tyckte om att bläddra i gamla böcker med fina bilder på Mars, Jupiter och min personliga favorit Saturnus. De där ringarna är så grymma. Jag kallar Pluto för planet i ren protest - det är ändå en planet. Dvärgplanet.....

Nej, planeter, stjärnor och månar är kul att se på.

 

* Jag har alltid gillat den fina atmosfär som Japan utstrålar. Kläderna, konsten, tekniken, byggnaderna. Fascinerande. Vore kul att få åka dit en dag.

USA har också fångat mitt intresse. Historien, landskapet, bluegrassmusiken, den glamorösa New York. Att få göra en resa USA runt vore underbart.

Två olika kulturer, men samma passion och intresse har de gett mig. Jag räknar dessa som ett intresse eftersom jag kallar detta utländsk kultur.

 

* Min familj. Att leka och lära med min dotter är både inspirerande och fantastiskt.

 

 

Det var visst åtta intressen. Det gick fort. Jag har mycket mer intressen, men de här är mina främsta.

 
 
tommy håkansson

tommy håkansson

14 februari 2011 09:46

Låter lite som mig, fast jag diggade alltid dinosaurier i stället för afrikanska djur.

http://svampriket.se

Jerry Olsson

14 februari 2011 10:03

Dinosaurier är också rätt intressant. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jerry Olsson - 1 juni 2011 22:32

Jag har beslutat att den här bloggen ska upphöra - men jag ska börja med en helt ny och ännu bättre blogg. Framför allt en blogg med mer möjlighter och är snyggare. Än så länge är den nya under konstruktion, så denna är kvar en vecka eller två....

Av Jerry Olsson - 30 maj 2011 18:03

En ny vecka har anlänt, och EmmyZ har lagt utt ett speltriss igen. Den här veckan så är det ämnet tillsammans som gäller. För henne är det alldeles extra speciellt, eftersom hon ska gifta sig i helgen. Jag är mycket glad för hennes skull och ho...

Av Jerry Olsson - 28 maj 2011 21:42


  Nu har jag tecknat igen - det flyter på fast teckningsprojektet är avslutad. Nu är det bilder på eget initiativ som gäller. Denna gång är det prästen med smak för pumphagelgevär från kultfilmen Machete som blivit avmålad. Jag tyckte origin...

Av Jerry Olsson - 27 maj 2011 21:40

Det är lite western-tema denna gång när jag ska berätta om de första intrycken av två spel jag spelat på sistone till Playstation 3.   Rango     Jag vann det här spelet i en rolig gissningstävling som EmmyZ hade ganska nyligen. Dessutom fi...

Av Jerry Olsson - 25 maj 2011 19:49


  Nu är den femtonde, och sista, teckningen i mitt teckningsprojekt klart. Min väninna Emma önskade sig en teckning på sin dotter Mathilda, men jag tog denna utmaning lite längre och tecknade av båda två. Jag hoppas att Emma tycker om den hä...

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards